Våra tjänster

Hur vi jobbar

2. Processbeskriving

 

Vi beskriver i ett processdokument hur vi kommer att jobba med kundens process och lägger in eventuella effektiviseringar.

3. Uppstart

 

Vi inplementerar processen hos oss, it-teknisk, utbildning av personalen, tester tillsammans med kunden etc.

4. Produktion


När vi går i produktion med arbetsprocessen håller vi en tät kontakt med kunden under uppstarten för att säkerställa kvalité.

1. Analys/planering


Tillsammans med kunden ofta hos kunden går vi igenom nuvarande arbetsprocess och utbildas av kunden och förbereder för outsourcingen.

Skadereglering


Vi har välutbildade skadereglerare som jobbar med ett gediget kvalitétstänk, detaljerade arbetsbeskrivningar & kontinuerliga kvalitetsuppföljningar.

Från vårt kontor på Frösön i Östersund kan vi ta helhetsansvar för skaderegleringen eller enbart fungera som er backup som hjälper till när tillfälligt behov uppstår.

Personskador


Vi reglerar alla skadetyper inom Olycksfall, så som Invaliditet, sveda & värk, dödsfallskapital,  ärrbildningar, kostnader (läkemedel + resor) m.fl.

Sjukvård & utlägg


Skadetyperna vi reglerar är vårdfakturor från vårdgivare och utlägg, kvittounderlag tillhörande vårdbesöken.

Egendomsskador


Vi reglerar alla skadetyperna inom egendom så som datorer,  glasögon, cykel, planglas, telefoner, smycken hushållsmaskiner m.fl. allt inom allrisk.

Reseskador


Rese förseningar,

akut sjukdom avbeställningsskydd,  bagage försening, ersättning resa m.fl.

Motorskador


Skadetyperna vi reglerar är hyrbil, nyckeförlust, feltankning, bärgning, glasskada m.fl.

Samt  självriskreducering på brand, stöld, vagnskada, rättskydd m.fl.

Skadeadministration


Skadehantering står för ca 60 % av en försäkringsgivares administrativa kostnader. Här kan vi sänka kostnader.


Vi tar emot försäkringsskador via webb, e-post och brev. Vi sköter kontroller, registrerar skadan i skadesystem och digitaliserar eventuella papperdokument. Sedan kan skadan regleras helt digitalt via datorn. Allt enligt godkänd arbetsprocess.


Skadereglerarna kan fokusera på reglering och inte administration. De helt digitala skadeärendena gör arbetet oberoende handläggare och plats.

Backoffice administration

Våra duktiga försäkringsadministratörer som jobbar alltid med kvalitétstänk och utifrån detaljerade arbetsbeskrivningar.

Från vårt kontor på Frösön i Östersund kan vi ta helhetsansvar för en administrativ process eller enbart fungera som er backup som hjälper till när behov uppstår

Postskanning


Vi digitaliserat all inkommande brev post, det innebär att kundens personal får in all post helt digitalt och de kan jobba från kontoret, hemma eller under affärsresan.


All inskannad post skickas till personalens olika e-post adresser.


Brevposten arkiveras i 3 månader innan destruktion.


Digitalt arkiv - Saas


Vi erbjuder ett digitalt arkiv för försäkringsdokument.


Som idag används för att lagra autogiron, fullmakter, hälsodokument m.m.

TGL, FMT


Vi tar emot samtliga TGL & FMT via e-post eller brev.


Kontrollerar, återsänder felaktiga & ocr-tolkar uppgifterna. Skicka därefter in uppgifter till kundens försäkringssystem


Autogirohantering


Vi tar emot autogiron via e-post eller via brev.


Skapar PDF & ocr-tolkar persnr, bankkonto, försäkringsnr, underskrift m.m.


Sedan kontrollera vi alla värden och skicka in uppgifter till kundens it-system eller direkt till BGC.

Inkomstförsäkring


Rationalisera utbetalningsprocessen av inkomstförsäkring. Genom att ocr-tolka specifikationer från a-kassan och läsa in informationen & PDF bilden till försäkringsbolagets it-system.

fakturatolkning


Vi emot fakturan oavsett hur de inkommer, PDF, HTML, Papper.


Vi genomför kontroller enligt kundens krav, återsänder felaktiga, digitaliserar/ocr-tolkar och levererar informationsfil XML/TXT + PDF till kundens system för attest.


Kontorspost


Med kontorspost blir det möjligt att skicka din brevpost direkt från din dator oavsett om du är på kontoret, hemifrån eller på resa.


Kontorspost är en virtuell skrivare som med några enkla knapptryckningar skickar dina dokument direkt vår printerleverantör som skicar brevet eller till kundens digital brevlåda (ex Kivra).

Fullmakter


Tar emot, Kontrollera och skickar tillbaka för eventuell komplettering.


Sedan digitaliserar vi dem och in till försäkringssystem.


Digitalisering/datafångst


Här tar vi emot olika dokument, PDF, HTML, Pappersdokument.


Vi gör kontroller enligt kundens krav, återsänder felaktiga, digitaliserar/ocr-tolkar och levererar informationsfil XML/TXT + PDF bild till kundens IT-system för handläggning.